miércoles, 18 de noviembre de 2015

ARQUITECTES DURANT UNA QUINZENA


 
Alumnes de primer de primària treballant en la zona d'artística.

La unitat de la casa és molt més divertida si alternem les matèries amb la construcció d'una casa de veritat.
Els alumnes de primer curs de primària del col·legi Aitana d'Elx han sigut arquitectes al llarg la quinzena que estudia la casa.
Per a realitzar l'experiència l'alumnat ha estat distribuït en quatre zones de treball: matemàtiques, llenguatge, coneixement del medi i artística, les quals han sigut rotatives perquè tots els alumnes facin totes les matèries amb les seues activitats.
En cadascuna de les zones han treballat el temari a partir dels materials i el vocabulari referits a la construcció, tant per dins com per fora de la casa.
La zona d'artística ha sigut, potser, la més cridanera perquè és on els xiquets están de veritat en contacte amb la construcció d'una casa i tots els seus materials com rajoles, fusta, ciment, teules, bigues, columnes... a més han disposat d'una grua elèctrica de construcció, feta pel profesor per a traslladar les rajoles.
Les rajoles i les teules són d'argila, per fabricar-les disposen d'uns motlles de fusta fets també pel profesor, la producció és tan rápida que mai falta material de construcció. Cada membre de l'equip té una tasca determinada, un fa el ciment, un altre carrega les rajoles en la grua, un altre maneja la grua eléctrica i finalment un altre descàrrega i col·loca les rajoles y les teules.
Les rajoles encaixen perfectament entre les bigues de fusta de l'estructura de la casa i els alumnes els col·loquen fàcilment completant sòls i parets. En les parets van els marcs de les finestres que també són de fusta.
Aquesta activitat ha constituït un èxit sobretot per a motivar, els alumnes han aprés gran quantitat de vocabulari i han obtingut un bon resultat. 
                                                                                          (Esteu atents als detalls i a les imatges que afegiré pròximament)

No hay comentarios:

Publicar un comentario